Om man inte förlänger sitt abonnemang före huvudförfallodagen, så kan användarna inte logga in på kontot och kommer inte heller åt sina sparade dokument. Detta gäller så länge kunden inte har ett aktivt abonnemang. Kunden kan alltid förlänga abonnemanget upp till sex (6) månader efter huvudförfallodagen och innebär alltså fortfarande en förlängning från huvudförfallodagen och ett år framåt.
Exempel (förlängning)
Kundens huvudförfallodag är 2022-04-01. Kunden väljer att vänta med förlängningen till 2022-06-15. Abonnemanget förlängs då till och med 2023-04-01 och kunden betalar för ett års abonnemang.
Förnya ditt abonnemang
Om du inte vill förlänga ditt abonnemang, utan istället väljer att förnya detsamma, så kan det göras när som helst, och upp till tre (3) år, efter huvudförfallodagen. Dock innebär en förnyelse att man förlorar sina sparade dokument, men behåller i övrigt sina inställningar. Om du så önskar, så kan tidigare sparade dokument tas fram av Itkett mot en kostnad.
Exempel (förnyelse)
Kundens huvudförfallodag är 2022-02-01. Kunden förlänger inte sitt abonnemang, utan väntar till 2022-06-08 och väljer då att förnya sitt abonnemang. Denna förnyelse innebär att ny huvudförfallodag blir 2022-06-08 och abonnemanget gäller till och med 2023-06-08. Inga sparade dokument finns då kvar.
Digitala signeringsärenden
Digitala signeringsärenden kan köpas i olika antal. Priset för varje signeringsärende är f.n. 20 kronor (exkl moms). Då ingår upp till fyra signeringar för detta ärende. Antalet signeringsärenden som kan köpas är 5, 10, 20 eller 50 st.
Börja använda tjänsten
Så snart du har accepterat våra abonnemangsvillkor och vi har lagt upp dig som kund, kan du börja skapa dina avtal och bilagor. Normalt kan du redan samma dag börja arbeta i systemet.
Vid registrering väljer du själv om du vill ha faktura via
- E-post (PDF) - Ingen adm. avgift
- E-faktura (PEPPOL) - 56 kr (exkl moms) i adm.avgift
- Pappersfaktura - 96 kr (exkl moms) i adm.avgift